Entradas populares

jueves, 17 de marzo de 2011

Pràctica 2 - Cultura de la Organització


   Seguint el model ja utilitzat en la pràctica 1 de l’empresa Almacenes Éxito S. A., realitzarem la segona pràctica on haurem de definir la seva cultura organitzacional. Aquesta cultura es basa en set punts que definirem i explicarem a continuacio; Innovació i assumpció de riscos, atenció al detall, orientació als resultats, orientació cap a les persones, orientació a l’equip, energia i estabilitat.

   Per tal de fer que Almecenes Éxito S. A. sigui una empresa dinámica i  no quedi estancada o enderrerida en comparació amb la competència, es determina que el punt d’innovació i assumpció de riscos ha de ser primordial dins la cultura de l’organització.  Per tal d’aconseguir que els empleats siguin innovadors a l’hora de presentar propostes, a final d’any es fa un concurs on els mateixos empleats i treballadors de l’empresa voten la millor idea amb un premi com a recompensa al grup d’empleats que l’ha proposada.  Aquesta activitat extra laboral que ofereix l’empresa per tal de fer que aquesta sigui dinàmica i vagi evolucionant té un efecte secundari positiu també sobre els empleats i és que provoca que aquests seguin mes enèrgics  i aparegui una certa competitivitat sana entre ells.
Cada cert temps, els empleats reben cursos formatius on se’ls posa al dia dels canvis que hi ha hagut dins l’estrucutra de l’empresa, se’ls refresca tota la organització estrucutural per tal que tinguin un coneixement òptim dels productes que tenen a la seva disposició així com de l’empresa per a la que treballen; d’aquesta manera s’aconsegueix que tinguin una atenció al detall alta. Els treballadors tenen la oportunitat d’anar progressant dins del seu lloc laboral però sempre amb uns límits per no provocar un desajust dins l’organització i així mantenir el seu statu quo.
Tot i que l’empresa te una gran consideració pels seus empleats i destaca per aquest aspecte, fent servir técniques de motivació per a la seva plantilla, no deixa de ser un negoci on el seu principal objectiu és ser rentable. Per aquest motiu la direcció intenta enfocar certs punts de la seva política organitzacional per conseguir el màxim de rendiment de l’empresa però sense deixar de banda els efectes que aquestes decisions poden provocar sobre els seus empleats i clients.
Com que l’empresa es divideix en sectors molt identificats, dins de l’empresa es poden identificar grups de persones que treballen molt interrelacionadament entre elles, ja sigui per que tenen la mateixa especialització o perque comparteixen departament, per aquest motiula gran majoria de les decisions que es prenen, es fan pensant en un grup i no en individus.

   En conclusió, podem observar que tenint aquestes bases dins de la seva cultura organitzacional aconsegueixen tenir un servei càlid, oportú, efectiu, innovador i dinàmic dins del seu segment però sense deixar de banda les seves directrius principals a l’hora del respecte cap al client.

No hay comentarios:

Publicar un comentario